Przegląd fotelików RWF – jaki fotelik kupić

, komentarze: 67

Przegląd fotelików RWF – jaki fotelik kupić

Najbezpieczniej wozić dzieci w fotelikach montowanych tyłem do kierunku jazdy. Jednym z najczęstszych pytań jest: jaki fotelik wybrać, jakie są foteliki RWF, na co zwrócić uwagę itd. Stąd ten wpis. Znajdziecie tu listę fotelików montowanych tyłem, mega przegląd fotelików RWF.

Aktualizacja 2017: staram się dodawać aktualne ceny, mam nadzieję, że ułatwi Ci to poruszanie się po świecie foteli RWF. Na szczęście ich ich więcej dostępnych na naszym runku niż te 2-3 lata temu.

Poczytaj wcześniej koniecznie inne wpisy z serii, czyli:

Poniżej lista fotelików RWF, fotelików z grupy 0-18 i 9-18, 0-25 i 9-25. Dla przypomnienia:

Grupy fotelików RWF

Fotelik 0-18 i 0-25 to mogą być dwa identyczne foteliki, jednak ten pierwszy najpewniej będzie na montowany na isofix, a drugi na pasy. Wynika to po prostu z możliwości isofixa, a nie pojemności fotelika. Isofix kończy się na 18 kg.

Jest też podział 9-18 i 0-18 (czy odpowiednio 9-25 i 0-25) z tego co wiem to już raczej różnice w zależności od producenta/modelu, to jednak co Was powinno interesować to fakt, że jeśli planujecie z jakiś powodów przesadzić dziecko wcześniej do kolejnego fotelika montowanego tyłem (bo tak najlepiej – jeszcze raz klik klik o RWF) to wtedy wybierzcie fotelik z grupy od 0. Tak, nawet jeśli Wasze dziecko waży np. 10 kg. Dlaczego? Bo w fotelikach od 9 kg najprawdopodobniej dla mniejszego dziecka będą za długie pasy i nie da się idealnie (!) ich dopasować.

Ot i cała tajemnica :) Więcej pisałam o tym we wpisach ww.

Jak wybierać fotelik RWF

W wielkim skrócie:

  • musi pasować do samochodu (zerknij na instrukcję i listę kompatybilnych samochodów, zwróć uwagę czy na wszystkich miejscach, bo czasem jest schowek w podłodze itd., lub wymaga dokupienia klinu).
  • musi być odpowiednio dobrany dla dzieckapoczytaj kiedy zmienia się fotelik
  • super jeśli ma test PLUS lub wysoką notę ADAC, choć ten drugi dla fotelików RWF nie jest aż tak wiarygodny. Obydwa są istotne: test plus i wysoka nota w ADAC. Sama złapałam się na różne spekulacje, ale jeśli fotelik ma dwie dobre noty to coś jest na rzeczy. Przypominam, że testy to nie to samo co homologacja! Często, szczególnie na różnych aukcjach, jest informacja, że fotelik ma homologację ECE R44. To oznacza tyle, że jest dopuszczony do sprzedaży. Również o bezpieczeństwie nie świadczą znaczki instytucji.
  • system mocowania – czy na pasy czy na isofix, w tym zakresie wagowym (inaczej jest przy pierwszych fotelikach) zazwyczaj nie ma to większej różnicy w bezpieczeństwie, ale w wygodzie i łatwiejszym montażu. Oczywiście kwestia samochodu.
  • czy ma być fotelikiem, który potem da się odwrócić (zazwyczaj po 18 kg) lub takim od urodzenia (tutaj zawsze z grupy od 0, czyli 0-18 lub 0-25 i trzeba poradzić się sprzedawcy czy pasy nie będą za długie!). Uczulę jednak, że jeśli jakiś fotelik ma opcję montowania tyłem i przodem do kierunku jazdy to nie będzie miał testu PLUS!

Temat na pewno będzie szerzej poruszony :)

Fotelik RWF
Fotelik RWF

Lista fotelików RWF

Fotelików RWF jest sporo, najwyżej oceniane są te, które mają zaliczony test plus i najpierw te chciałabym wam wymienić. Kolejność prawie alfabetyczna :) Listę sami możecie zobaczyć tu: test PLUS lista. (aktualny link tutaj test plus i polecane przez organizację NTF, chwilowo test PLUS z ich strony zniknął, ale ma wrócić ;-)).

Poniżej lista fotelików dla grupy 0+/1 i więcej (czyli minimum do 18 kg), które przeszły pozytywnie test plus (stan na 2016 rok). Ale nie zapomnij, że prócz testu plus fotelik musi mieć gwiazdki w ADAC:

  1. Akta Graco BeLogic 9-25
  2. Akta Graco DuoLogic 0-18
  3. Axkid Minikid 9-25 kg
  4. Axkid Rekid 9-25 kg
  5. BeSafe iZi Kid X3 Isofix
  6. BeSafe iZi Plus 0-25 kg
  7. BeSafe iZi Kid X1 i-size 0-18 kg
  8. BeSafe izi Kid X2 i-Size 0-18 kg
  9. BeSafe izi Modular RF i-Seze 0-18
  10. BeSafe izi kid X1 isofix 0-18
  11. Britax MaxWay 9-25
  12. Britax Hi-Way II 0-25
  13. Britax Max-Fix II 0-19
  14. Concord Reverso i-size 0-18
  15. Klippan Kiss 2 0-18kg
Fotelik z testem PLUS ma taką naklejkę z potwierdzoną grupą wagową
Fotelik z testem PLUS ma taką naklejkę z potwierdzoną grupą wagową

Foteliki RWF przegląd

To teraz lecimy ze wszystkimi fotelikami RWF, a przynajmniej większością, którą znalazłam :) podaję podstawowe cechy, ale oczywiście dobierając musicie sprawdzić czy pasuje do samochodu, do niektórych dodałam odnośniki z kompatybilnymi samochodami. Najważniejszy jest test PLUS, jeśli fotelik miał wysoką notę ADAC to też dopisałam, choć ten test w przypadku fotelików RWF niekoniecznie jest miarodajny.

Akta Graco BeLogic

  • przedział wagowy: 9-25
  • montowanie: na pas
  • tyłem/przodem: RWF
  • testy: posiada test PLUS

Zerknij na aktualne oferty na ceneo, ok. 1200 zł (aktualizacja 2016 – niedostępny! teraz jest Duologic a raczej Klippan Kiss 2 )

Graco Belogic
Graco Belogic

Akta Graco DuoLogic 2

  • przedział wagowy: 0-18
  • montowanie: isofix
  • tyłem/przodem: RWF
  • testy: posiada test PLUS

Uwaga! obecnie ten fotelik jest sprzedawany pod nazwą Klippan Kiss 2!!! (aktualizacja 2016)

Axkid Duofix

  • przedział wagowy: 9-25
  • montowanie: tyłem na isofix do 18 kg, możliwy również montaż na pasy zarówno tyłem, jak i przodem
  • tyłem/przodem: RWF/FWF
  • testy: –

Przeszedł testy zderzeniowe na zasadach Euro-NCAP, nie będzie miał testu Plus, bo ten dostają dobre foteliki montowane wyłącznie tyłem (ten ma opcje i tyłem i przodem). Zobacz aktualne oferty, ok. 1800 zł (zwróć jednak uwagę, że dziecko może w nim jeździć dłużej!).

Axkid duofix
Axkid duofix

Axkid Kidzone

  • przedział wagowy: 9-25
  • montowanie: na pasy
  • tyłem/przodem: RWF/FWF
  • testy: –

Foteliki montowany tyłem do kierunku jazdy na pasy, a potem po 15 kg możliwość zamontowania przodem (jako fotel z pasami bezwładnościowymi – tymi samochodowymi, więc starcza na b. długo). Kupisz np. tutaj (warto porównać oferty) ok. 1600 zł.

Axkid Kidzone
Axkid Kidzone

Axkid Minikid

  • przedział wagowy: 9-25
  • montowanie: pasy
  • tyłem/przodem: RWF
  • testy: posiada test PLUS

Fotelik montowany tylko tyłem, ma test plus! Zerknij na aktualne oferty (link do nowej wersji w kolorze denim – nie tylko bezpieczny, ale i ładny!), ok 1399 zł

Akxikd minikid
Akxikd minikid

Axkid Rekid

  • przedział wagowy: 9-25
  • montowanie: pasy lub isofix (do 18 kg!)
  • tyłem/przodem: RWF
  • testy: posiada test PLUS

Montowany tylko tyłem, ciekawy sposób regulacji zagłówka. Kupisz go tutaj, ok. 1699 zł

Axkid Rekid
Axkid Rekid

BeSafe Izi Kid I-Size

Bardzo ciekawy fotelik, choć z tych większych, ma jednak bardzo długą nogę, co ważne jeśli w Twoim samochodzie są schowki w podłodze (u nas np. tylko ten z tego względu pasował). Nazwa i-size sugeruje, że był dostosowany do nowych standardów, czyli nie tylko wagi, ale też wzrostu dziecka. Ten fotelik kupisz tutaj, ok. 1800 zł (modele X1 można obecnie kupić ciut taniej).

BeSafe izi kid i-size
BeSafe izi kid i-size

BeSafe Izi Plus

  • przedział wagowy: 0-25
  • montowanie: pas
  • tyłem/przodem: RWF
  • testy: posiada test plus

Montaż na pasy (to główna różnica między nim a ww.). Fotelik kupisz tutaj, kosztuje ok. 1700 zł

BeSafe izi plus
BeSafe izi plus

BeSafe iZi Kid X3 isofix

  • przedział wagowy: 0-18
  • montowanie: isofix
  • tyłem/przodem:  RWF
  • testy: posiada test plus

Model montowany na isofix, również z długą nogę. Fotelik kupisz tutaj, ok. 1901 zł.

BeSafe izi kid isofix
BeSafe izi kid isofix

BeSafe iZi Kid X3

  • przedział wagowy: 0-18
  • montowanie: pasy
  • tyłem/przodem: RWF
  • testy: posiada test plus

Model jw. tylko na pasy, kupisz tutaj, ok 1600 zł

besafe-izi-kid-pasy
besafe-izi-kid-pasy

BeSafe iZi Combi X3 isofix

  • przedział wagowy: 0-18
  • montowanie: isofix
  • tyłem/przodem: RWF/FWF
  • testy: –

Fotel podobny do ww., ma jednak możliwość obrócenia i montażu przodem do kierunku jazdy na pasy (tyłem na isofix), chociażby z tego powodu brak testu plus. Kupisz tutaj, 1300 zł

BeSafe izi combi
BeSafe izi combi

BeSafe izi Modular i-Size

Fotelik, który umożliwia na jednej bazie wożenia i mniejszych i większych dzieci, czyli od 61-105 cm (do 4 lat) może jeździć tyłem do kierunku jazdy. Zerknij tutaj na ceny, ok 1449 zł

BeSafe izi modular
BeSafe izi modular

Britax First Class Plus

  • przedział wagowy: 0-18
  • montowanie: pasy
  • tyłem/przodem: RWF/FWF
  • testy: –

Umożliwia zamontowane przodem do kierunku jazdy, ale też tyłem, choć trzeba sprawdzić to w aktualnej instrukcji!!!! Kupisz tutaj, 898 zł (ale zerknij na instrukcję, czy na pewno powyżej 13 kg również można tyłem – do sprawdzenia)

Britax First Class
Britax First Class

Britax Max-Way

  • przedział wagowy: 9-25
  • montowanie: pasy
  • tyłem/przodem: RWF
  • testy: posiada test plus

Warty zainteresowania, ma test plus. Kupisz go tutaj, ok 1129 zł. Przypominam, że Britax i romer to jedna firma obecnie.

Britax Max Way
Britax Max Way

Britax Hi-Way II

  • przedział wagowy: 0-25
  • montowanie: pasy
  • tyłem/przodem: RWF
  • testy: posiada test plus

raczej niedostępny obecnie. Przypominam, że Britax i romer to jedna firma obecnie.

Britax Multitech II

  • przedział wagowy: 9-25
  • montowanie: RWF/FWF
  • tyłem/przodem: pasy
  • testy: –

Fotelik montowany tyłem i przodem do kierunku jazdy. Na pasy, ale podobno również 3 punktowe (w starszych autacha takie są na środku). Fotelik kupisz tutaj, 1549 zł Przypominam, że Britax i romer to jedna firma obecnie.

Britax Multitech
Britax Multitech

Concord Reverso plus i-size

Fotelik homologowany wg najnowszych standardów, bardzo lekki, więc sumarycznie daje możliwości dłuższej jazdy na isofix! Zerknij tutaj na oferty, 1549 zł

Concord Reverso
Concord Reverso

Cybex Sirona

  • przedział wagowy: 0-18
  • montowanie: isofix
  • tyłem/przodem: RWF/FWF
  • testy: -, ADAC 4*

Montaż tyłem i opcjonalnie przodem, kupisz tutaj, 1649 zł

Cybex Sirona
Cybex Sirona

Joie Stages

  • przedział wagowy: 0-25
  • montowanie: pasy
  • tyłem/przodem: RWF do 18 kg/FWF
  • testy: ADAC 2* (3* za bezp.)

Jeden z najtańszych fotelików RWF na rynku, możliwe również montowanie przodem. Dość prosta konstrukcja (brak np. pasów antyrotacyjnych), niemniej uzyskał 3* za bezpieczeństwo, więc na pewno jest to lepszy wybór niż no name. Zerknij proszę na ceny, ok. 739zł (on jest aż do 25 kg!)

Joie Stages
Joie Stages

Joie Every Stages

  • przedział wagowy: 0-36
  • montowanie: pasy
  • tyłem/przodem: RWF do 18 kg / FWF
  • testy: –

Kolejny niedrogi fotel RWF, podobny do ww. tylko ten ma aż 4 grupy wagowe w sobie! Zerknij tutaj na oferty, ok. 889 zł

Joie Every stages
Joie Every stages

Joie i-Anchor

  • przedział wagowy: 0-18, 105 cm
  • montowanie:
  • tyłem/przodem: RWF/FWF
  • testy: –

Fotelik 0-18, montowany tyłem lub przodem, wg nowej homologacji do 105 cm. Kupisz tutaj, 849 zł

Joie i Anchor
Joie i Anchor

Klippan Kiss 2 ISOFIX

Bardzo ciekawy fotel, bo z bazą umożliwia montaż zarówno na isofix jak i na pasy (jedna baza!) więc sprawdzi się jeśli musisz przemontować do 2 różnych samochodów, w tym jednego, który nie ma isofix. Zerknij tutaj na ceny (link już do kompletu z bazą, ale tę możesz kupić oddzielnie i wozić samą w drugim aucie, to raczej niespotykane w tych większych fotelikach), koszt ok. 1398 zł

Klippan Kiss 2
Klippan Kiss 2

Klippan triofix Recline

  • przedział wagowy: 9-36
  • montowanie: isofix/pasy
  • tyłem/przodem: RWF do 18, potem FWF pasy
  • testy:-

Zerknij tutaj na ceny, ok. 1779 zł

Klippan triofix Recline
Klippan triofix Recline

Maxi Cosi Mobi XP

Kolejny niedrogi fotelik RWF, niestety brak testów :( Kupisz tutaj, 899 zł

Maxi Cosi Mobi
Maxi Cosi Mobi

Maxi Cosi 2WayPearl i-size

  • przedział wagowy: 9-18, 105 cm
  • montowanie: isofix
  • tyłem/przodem: RWF
  • testy: ?

Montowany tyłem, kupisz np. tutaj, 1049 zł

Maxi Cosi 2wayPearl
Maxi Cosi 2wayPearl

Recaro Polaric

  • przedział wagowy: 0-18
  • montowanie: isofix
  • tyłem/przodem: RWF
  • testy:-

Tyłem do kierunku jazdy, kupisz go tutaj, 1149 zł

Recaro Polaric
Recaro Polaric

Romer Dualfix

  • przedział wagowy: 0-18
  • montowanie: isofix
  • tyłem/przodem: RWF/FWF
  • testy:-

Możliwość obracania siedziska by wygodnie włożyć dziecko, zerknij na wszystkie oferty, 1559 zł

Romer Dualfix
Romer Dualfix

Romer/Britax Max-Fix II

  • przedział wagowy: 0-18
  • montowanie: isofix
  • tyłem/przodem: RWF
  • testy: posiada test plus, ADAC 4*

Duży fotelik, identyczny jak britax max way tylko z isofix, ma test plus. Kupisz go tutaj, ok. 1119 zł

Romer Max Fix
Romer Max Fix

Ufff chyba tyle :) Macie punkt wyjścia i jedną wymówkę mniej, że nie znacie/sprzedawca nie zna, żadnego modelu RWF :)

Będzie mi bardzo miło, jak podzielicie się wpisem ze znajomymi, bardzo się napracowałam, ale mam nadzieję, że wykorzystasz. Dzięki i bezpiecznych podróży!

Fotelik na isofix
Fotelik na isofix
Fotelik na pasy
Fotelik na pasy

Komentarze:

Monika Pepłowska

14.01.2016 14:14 Odpowiedz

My mamy BeSafe IZI Combi X4 ISOFIX i jesteśmy mega zadowoleni

Britax Multitech II jest tez FWF. Zastanawiam sie właśnie nad jego zakupem. Rozważam też Axkida Duofixa, ktos moze ma któryś z tych dwoch modeli i podzieli sie opinia?

Właśnie dziś kupiliśmy dla naszego synka Joie I-anchor. Jeszcze się mieścił w poprzednim, ale się nieziemsko wściekał, że jedzie na leżąco i za wszelką cenę chciał wyglądać przez okno. Więc jest już u nas :) wiem, że to jest stosunkowo nowy model i nie każdy go zna. Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. Jestem zaskoczona jak mało miejsca zajmuje w samochodzie w porównaniu do innych RWF. Dla nas było ważne, żeby był i na pasy i na ISOFIX a także, żeby dało się go zamocować przodem (jak kiedyś zacznie bardzo protestować) i ten fotelik to wszystko ma, a przy tym wydaje się być bardzo wygodny. Dodatkowo wkładkę dla maluszka można rozłożyć na części i używać np. bez zagłówka dodatkowego albo bez podusi pod pupą. Moim zdaniem super, bo można dopasować go lepiej. Póki co jeden – dla niektórych – fotelik jest raczej pionowy pomimo 7 pozycji (!). U nas to nie problem bo mamy płaską kanapę i wcale nie jest źle :) pozdrawiam :) Ps. Bardzo trudno było mi przekonać męża do RWF, bo „gdzie on będzie trzymał nogi?!”

Kamila

14.01.2016 17:42

Też chcę kupić tego joie i-anchor. Mam nadzieje, że się sprawdzi. Moja córka ma 8 miesiecy i waży juz 10,5kg. Strasznie jej ciasno w maxi cosi. A poza tym jestem strasznie z cabriofixa niezadowolona ze względu na brak wentylacji. No moje dziecko sie w nim gotuje! Dobrze, że baza jest ekstra. Tak więc mam nadzieje być zadowolona z tego joie. Marzy mi sie axkid ale cenowo nie damy rady :(

Xenian

14.01.2016 19:27

Jak masz bazę Maxi cosi to może taniej wyjdzie fotel z tej firmy montowany na bazę?

ja

14.01.2016 19:32

My mamy joie stages i jest ogolnie ok. Kosztowal okolo 700zl do 18 kg tylem lub przodem, pozniej niestety juz tylko przodem i obawiam sie, ze moze to byc troche za wczesnie dla naszego smyka bo synek ma rok i wazy ponad 12 kg wiec 18 osiagnie pewnie dosc szybko. W kazdym razie jest fajnie wentylowany z taka siatka po bokach wiec dziecko sie nie poci na pleckach.

Paulina

14.01.2016 21:36

Co do wagi, to dzieci po roku ciut zwalniają z przybieraniem na wadze, więc nie martw się :)

Paulina

14.01.2016 21:42

Super, że się udało :) tak jest bezpieczniej i samych bezpiecznych podróży wam życzę. A co do niezadowolenia dziecka, to moim zdaniem to nam dorosłym wydaje się, że dziecko będzie w jakiś sposób niezadowolone, ale dla niego to naturalne :)

Xenian

14.01.2016 21:44

Dziecko może ważyć 12 kg mając rok a 13/14 kg mając 4 lata ;) więc bez obaw.

Xenian

14.01.2016 21:46

Paulino, trzy tygodnie temu zaliczyliśmy jeszcze w starym foteliku podróż ponad 4 tyś kilometrów :)i wtedy syn spisał się na medal- spał bardzo dużo :)

Dziekuje, dziekuje, dziekuje ! bez ciebie zginelabym w tym gaszczu fotelikow. bardzo pomocny wpis ! napewno duzo pracy cie to kosztowalo dlatego jeszcze wiekszy szacun dla ciebie ! a tak z ciekawosci… ty juz przesadzilas malucha do wiekszego fotelika ?

Paulina

14.01.2016 21:39

Tak, ale takiego od 0, dokładnie 0-18, bo gdyby nie to, że poprzedni fotel nie pasował do nowego samochodu to byłoby za wcześnie (miał trochę ponad rok). Mamy więc obecnie dwa foteliki RWF z grupy 0-18 i 0-25 :)

Recaro Polaric na pewno mieści się do Golfa IV

OOO!Super, taki wpis był mi właśnie teraz potrzebny:)

BeSafe iZi Kid X3 isofix Mamy ten fotelik i jest genialny, jedyny minus to brak trzeciej pozycji bardziej leżącej. No i oczywiście zimną siedzenie jest skopane, ale to już uroki fotelików tyłem do kierunku jazdy.

Xenian

15.01.2016 10:57

Mamy ochraniacz i nic się nie brudzi- polecam :)

Nina

06.02.2016 23:39

No właśnie w męża samochodzie mamy x3 a w moim jest mobi, i dużo wygodniejszy dla córki jest mobi, nie opada jej główka podczas snu.

Paulina

07.02.2016 09:42

opadanie główki to nie tylko foteliki, ale też ustawienie go względem kanapy, to, że w jednym aucie jest ok, nie znaczy, że w drugim tak będzie :)

Świetny wpis, a jeśli chodzi o podróże to mam pytanie jaką miejscowość nad morzem polecasz na wyjazd z rocznym bobasem .

Też rozważam zakup Joie Stages ze względu na niską cenę. Ale jak dobrze kojarze on nie ma żadnych atestów, ani certyfikatów. Co o tym myślicie? Lepszy taki rwf czy fwf z atestami?

Xenian

15.01.2016 15:47

Sprzedawca mi mówił, że najtańszy i najprostszy rwf jest dużo bezpieczniejszy niż najdroższy i najbardziej wybajerzony fotelik przodem. A czy tak jest to już nie wiem :)

Paulina

15.01.2016 22:18

tak tylko uprzedzę – atesty to nie to samo co testy :) testy są najważniejsze. A co do tanszych fotelików, to nie jestem ekspertem, tylko mogę po ocenie wizualnej, że niektóre mają taki słabszy plastik, ale czy faktycznie taj jest czy to odczucie, to już pytanie do specjalistów :)

Cały czas zastanawiam się nad wyborem fotelika by było bezpiecznie… Dziecko ma 6 msc i 8,5 kg. W pierwszym foteliku już się nie mieści ponieważ pasy prawie wrzynają mu się w nożki i muszę natychmiast zmienić fotelik. Myślałam o Jane Exo 9-18 kg z czterema gwiazdkami, ale z tego co wiem to chyba nie można go mocować tyłem do kierunku jazdy i teraz już sama nie wiem.. Może ktoś coś doradzi…. Będę wdzięczna… ;)

Ewa

15.01.2016 21:03

Do dzisiaj myślałam, że każdy fotelik da się odwrócić tyłem do kierunku jazdy…

Paulina

15.01.2016 22:16

6 mc? to bardzo mało i raczej niemożliwe. jak w nóżki? pasy? ocenia się po główce. Tutaj masz listę fotelików RWF, na pewno któryś będzie posować, ale dla tak malutkiego dziecka to polecam kontakt z fotelik.info albo tylem.pl oni doradzą dobrze

Tak, że jak go posadzę teraz w zimie w kombinezonie to pasy zapinam na siłę, no po prostu bardzo ciężko dopiąć (tak ciężko że czasem miał czerwone ślady na nóżkach bo pasy są po prostu za ciasne). Poza tym mam maxi cosi city i w ramionkach ma baaardzo ciasno, no właściwie się nie mieści.

Ewa

16.01.2016 19:57

Przepraszam, pomyłka. Mam Recaro Young Profi Plus.

Paulina

17.01.2016 18:22

Nie zapinana się pasów na kurtkę ;( należy ją zdjąć lub przynajmniej rozpiac.
Nadal nie bardzo wiem o co chodzi z nóżkami, bo przecież pas jest biodrowy, hmmm.

Witam, jeżeli chodzi o recaro polaric, to ma on testy ADAC, wynik uśredniony 3, a za bezpieczestwo 4 gwiazdki. Pozdrawiam

Faktycznie u nas na przykład w Płocku nie mogliśmy nigdzie znaleźć RWFa ale pojechaliśmy do Łodzi.mamy Axkida Rekid.

Niestety muszę zmienić fotelik i w związku z tym mam pytanie czy w foteliku Be Safe Izi Plus 0-25 kg może jeździć maluch, który ma 7miesięcy i waży 11 kg.Od jakiej wagi bądź wieku dziecka tak naprawdę jest ten fotelik bo teoretycznie niby od narodzin, ale jak to jest w praktyce z tym przedziałem 0-25?

n

Paulina

18.01.2016 15:00

Myślę, że trzeba by przymierzyć tak naprawdę, ale z tego co wiem, a sama mam identyczny fotelik, to pasy da się dość mocno zacisnąć i jest wkładka, więc teoretycznie powinno dać radę i mniejsze dziecko.
Ogólnie foteliki 0-18 czy 0-25 są waśnie fotelikami, w które można przesadzić dziecko mniejsze, inaczej niż w tych od 9 kg w górę. Moim zdaniem będzie ok, ale mówię to tylko moje odczucia

Paulino, chciałbym poruszyć jedną kwestię odnośnie fotelików RWF, o której pisałaś ostatnio. Chodzi o miejsce ile ten fotelik zajmuje. Twierdzisz, że wcale nie więcej od klasycznego, żeby nie zapominać o miejscu na nóżki itp. Oczywiśćie, masz rację, nie można o nóżkach dziecka zapominać i w fotelikach do jazdy przodem należy zostawić odpowiednią ilość miejsca przed fotelem przedniego rzędu.
Ale nadal na fotelik rwf potrzeba dużo więcej miejsca! W samochodzie fotele przednie, tylna kanapa i fotelik FWF są pochylone pod podobnym kątem, oparcie fotelika przylega do kanapy, a nóżki wchodzą w przestrzeń pod pochylonym fotelem przednim.
Natomiast fotelik RWF jest ukształtowany dokładnie w przeciwnych kierunkach! Jego kąt nachylenia i kąt nachylenia przedniego fotela jest przeciwny. W związku z czym nie można ułożyć tego w sposób „nieinwazyjny”. Efekt tego taki, że ogromna ilość przestrzeni jest zmarnowana u podstawy tego „trójkąta” tworzonego przez oparcie fotela przedniego i fotelika. Fotel przedni trzeba przesunąć mocno do przodu, a jego oparcie ustawić w pozycji zbliżonej do pionu. Wyklucza to komfortową jazdę na tym siedzeniu.
I nie piszę wcale o jakiś mniejszych samochodach. Mamy Seata ALhambrę, więc samochód bardzo przestrzenny, ciężko o większy. Myślałem, że kwestia doboru fotelika nie sprawi problemu. Nic bardziej mylnego. O zamontowaniu takiego fotelika do naszego drugiego samochodu (Nissan Micra) raczej możemy sobie pomarzyć…
Nie chciałbym być źle zrozumiany. Ideę pojmuję i popieram, zachęcam każdego przynajmniej do zastanowienia się nad takim zakupem. Ale nie ma co zaklinać rzeczywistości. Warto jasno zaznaczyć, że każdy zainteresowany zakupem fotelika RWF musi przymierzyć go do swojego samochodu. Jest to absolutnie konieczne, jeśli nei chce się skończyć z nieużywalnym fotelem przednim. Nie możńa tak jak w FWF przeczytać testy i wybrać w ciemno najbezpieczniejszy… Trzeba bardzo uważnie dobrać rozmiar fotelika do swojego auta. Foteliki RWF potrzebują dużo więcej miejsca. Zawsze. I nie jest to trochę więcej miejsca. Jest to dużo więcej miejsca. Na tyle dużo, że niektóre egzemplarze zmuszą do kompromisów nawet właścicieli rodzinnych vanów. Czysta matematyka (geometria), wystarczy sprwadzić rysunki z wymiarami i przyłożyć do swojego samochodu, jeśli nie ma możliwości przetestowania osobiście. One zwyczajnie kłócą się z kierunkami linii w samochodzie.

Aga

30.01.2017 00:12

O! Słuszna uwaga! Ja chciałam koniecznie rwf i dobrze że pojechałam do sklepu dopasować fotel do samochodu… chciałam axkid duofix… niestety mimo w miarę sporego samochodu ( renault Megane kombi) to przy tym fotelu pasażer z przodu nie ma już prawie w ogóle miejsca… to samo z besafer…. maxway zbyt pochylony do przodu i Concord tak samo… w końcu wzięliśmy joie stages… nie ma testów ale jest tyłem i pasuje do auta i do nie siedzącego dziecka… waznowu jest dopasowanie fotelika do auta!

Co z Cybex Cloud Q??? :)

Barbara Skoczylas

11.02.2016 18:11 Odpowiedz

Jaki polecasz fotelik dla dziecka 15kg?

Mistrzostwo świata axkid rekid
Najwięcej miejsca na nogi w rwf i test plus zaliczony.
Mega !
Polecam!

Witam

CONCORD REVERSO ma homologacje do 21 kg i to na isofixie. Właśnie cały czas nad nim rozmyślam. Pogodziłem się z myślą że będę miał auto 3 osobowe ( clio III ) Druga opcja to BeSafe iZi Kid i-Size cena podobna ale jest na moje oko jeszcze większy i sie obawiam czy wejdzie do auta.

Paulina

18.03.2016 21:55

tak tutaj jest wypowiedź eksperta: http://domowa.tv/jak-wybrac-drugi-fotelik-dla-dziecka/ w akapicie fotelik, a waga dziecka

„Isofix kończy się współcześnie na 23 kg, klasycznie isofixy można stosować do 18 kg, ale to wszystko zależy od łącznej wagi fotelika i dziecka. I jest jeden producent, który
przekroczył tą magiczną cyfrę 18 kg, Concord, bo odchudzili fotelik. Ale chodzi tu ogólnie o mechaniczną wytrzymałość isofixu w samochodzie”.

Co do fotelika to nie ma co gdybać, trzeba mierzyć a przynajmniej zerknąć w instrukcję, na „oko” nikt nie oceni :)

A gdzie są wyniki testu Plus? Jakie są zasady tego testu? Nie jestem w stanie nigdzie znaleźć tej informacji, a link, który podałaś to tylko losowa lista fotelików bez informacji jak wypadły (tzn. które wypadły lepiej, a które gorzej). Słyszałam, że najwyższą oceną w tym teście jest ocena „gold”, tylko nie mogę znaleźć informacji które foteliki ją otrzymały. Czy mogłabyś pomóc?

Mam pytanie, znalazłam fotelik podpisany „Romer – Britax 0-18 kg FIRST CLASS plus” czy to jest ten o którym mowa w artykule „Britax First Class Plus”? Czy to jest to samo czy podróbka? Może ktoś używa ten fotelik, jakieś opinie?

Czy ktoś sie orientuje jak długie pasy potrzebne sa do zamontowania fotelika joie stages tyłem do kierunku jazdy?

Jeni

26.09.2016 20:39

My mamy vw caddy i Joie stages super sie miesci, pasa spokojnie wystarcza ale ile dokladnie potrzeba to nie wiem bo nie mierzylam. A nie masz mozliwosci podjechac do sklepu przymierzyc? My jestesmy bardzo zadowoleni z joie ;-) musialam przesadzic 9 miesiecznego malucha bo juz sie nie miescila w nosidelku.

chciałabym prosić o pomoc. Poszukuję fotelika rwf poniżej 1000 i zastanawiam się na coletto vento ( bo isofix ale 0-25 kg) lub JOIE Every Stage (bez isofix i 0-36kg) Czy ktos mi pomoże córcia waży 8600 i już naprawdę chciałabym podjąć decyzję, który wybrać. Fotelik dotychczasowy jest na 0-13 kg ale mała odmawia w nim jazdy…
Pomocy!!!

Paulina

16.10.2016 17:38

Patrz na testy :) joie szybciej

ok to wybieram joie! dziękuje za pomoc!

Apropos fotelików RWF to powstała właśnie pierwsza wypożyczalnia fotelików RWF. Polecam!

Czy joie every stage mieści się też do mniejszych samochodów np. Ford fiesta, bo niestety nie mam możliwości zmierzenia?

Paulina napisz prosze jaki poprostu ty kupiłaś drugi fotelik bo juz sama nie wiem co wybrać :/

Paulina

04.11.2016 17:24

ja mam obydwa be safe, jeden combi drugi izi plus, pierwszy można obrócić przodem, ale niestety drugi taki sam nie pasował do samochodu niestety. Zatem warto mierzyć. Ciekawy jest też joie spin 360 (ten obracany :)).

Lidia

14.12.2016 12:38

Pani Paulino. Skąd ma Pani informację, że izi Combi jest przodem do 25kg. Ja mam Combi x4 i on jest do 18 zarówno przodem jak i tyłem. Ta samo z resztą jak Combi x3.

Witam , a możecie coś więcej powiedzieć o Joie every stage 0-36 kg , bo bardzo mało info jest o nim a wydaje się bardzo ciekawą propozycją. Też można przewozić do 18 kg tyłem. https://www.youtube.com/watch?v=BmDZURglgIA

koleżanka ma Joie every stage i jest bardzo zadowolona, ja też własnie mam go zamiar kupić, ponieważ córcia ma 8-cy i 9kg, i jest dość długa dlatego maxi cabrio już się nie nadaje, tylko próbuję się dowiedzieć od rożnych sprzedawców czy będzie on pasował do Daewoo Lanos bo one mają dośc krotkie pasy, a u mnie w mieście niestety niema o w żadnym sklepie żeby móc przymierzyć :/

Proszę o pomoc! Potrzebny nam fotelik dla 3.5latka, waga 15.8kg. W gąszczu ADAC i test plus pogubiłam się. Co wybrać? Wybrałam taki Britax Roemer Kidfix II XP SICT – ale w sklepie mówią, że siedzisko krótkie i dziecię będzie „spływać” w dół. Teraz jeszcze jeździ w takim Britaxie jak na zdjęciu powyżej, ale trzeba oddać go rodzeństwu:) Help!

Lidia

14.12.2016 12:38

Pani Paulino. Skąd ma Pani informację, że izi Combi jest przodem do 25kg. Ja mam Combi x4 i on jest do 18 zarówno przodem jak i tyłem. Ta samo z resztą jak Combi x3.

Chcialabym zadac to samo pytanie. W sklepie zostala mi udzielona identyczna informacja, ale na stronie Besafe nie ma takich danych odnosnie tego fotelika.

Paulina

28.02.2017 13:43

Combi jest do 18 kg, po prostu jest również przodem powyżej 4 rż., ale nie więcej niż do 18 kg niestety. Mi też kiedyś została udzielona błędna informacja, ale zdecydowanie instrukcja mówi o 18 kg. Zresztą pasy 5 pkt są właśnie do 18 kg.

Paulina Iskrzycka-Mysiak

16.03.2017 22:07 Odpowiedz

Dzięki, dzięki, dzięki ☺ Naczytałam się już sporo, a niedługo nasz maluch wyrośnie z pierwszego fotelika i pora już rozglądać się za nowym. Koniecznie chcę fotelik RWF ☺ Ten wpis jest bardzo przydatny ☺

Katarzyna Brzozowska

16.03.2017 22:34 Odpowiedz

czytalam Twoj pierwszy wpis, poszlam do „dobrego” sklepu i na moje pytania odpowiadali wymijajaco badz wcale :P

Domowa.tv

16.03.2017 23:01

no niestety, ale jak już się idzie z „czymś” to bywa ciut łatwiej <3 uściski

Małgorzata Maria

16.03.2017 22:51 Odpowiedz

Chyba wolmaxa i Joie steadi brakuje, chociaż tylko rzuciłam okiem, to mogę się mylić.

Domowa.tv

16.03.2017 23:01

dzięki! jutro dodam steadi! <3 uściski!

Obecnie axid duofix. Jesteśmy zadowoleni ;-)

Dodaj komentarz: