Szukaj
Generic filters

Ceny we Włoszech (jedzenie, noclegi) + budżet na 14 dni

Ceny we Włoszech

Dostaję sporo pytań o konkretne ceny we Włoszech. Ile kosztuje kemping, ile zapłacisz za obiad we włoskiej restauracji, ile kosztują poszczególne produkty i różne inne opłaty, o których warto wiedzieć. Zebrałam wszystko w jednym miejscu.

Włochy są droższe niż np. Chorwacja (zobacz ceny w Chorwacji), ale wiele zależy od miejsca, w które się wybieracie. Mniejsze miasteczka zazwyczaj mają tańsze dania w restauracji, te duże, są droższe. Raz, że dania, nawet te do ręki są droższe to jeszcze dochodzi parking (jeśli jedziesz autem), komunikacja miejska, bilety wstępu itd. Nie brakuje też “lokalnych” sklepików z pamiątkami i innymi cudami, na które można wydać sporo pieniędzy. We wpisie podaję ceny z różnych miejsc i staram się dopisać co i gdzie. Mam nadzieję, że będzie to dla Ciebie pomocne.

W tym roku (2017) jechaliśmy do Włoch kamperem (zobacz wpis o kosztach wynajmu kampera), ale w tym wpisie podaję ceny za różne warianty, stąd znajdziesz ceny i za kempingi i za noclegi. Starałam się zebrać wszystko czego możesz szukać 🙂

Burano, to akurat odwiedziliśmy w 2015 roku

W biegu, czyli do ręki na ulicy

Zacznijmy od drobnych rzeczy, lody, kawa, pizza do ręki i tym podobne sprawy 🙂

• lody (Marcelli) grande 3 euro

• nocciolata – 4 euro
  • gianduja krem – 5 euro
  • wino (w cantinie, Montefiascone) – 1,6 euro
Paragony za zakupy, u nas to głównie owoce, warzywa, sery i jakieś przyjemności typu nociolla

Restauracja

Najtaniej wychodzi pizza, a poza tym to im większe miasto tym drożej 🙂

• pizza od. 5-10 euro
Gnocchi

Przejazdy, bilety

• busik kempingowy do Asyżu 1,5 za osobę w jedną stronę
  • przejazd koleją na drodze Levanto – La Spezia każdy po 4 euro lub dobowy 16 euro
  • przejazd koleją dla dzieci od lat 4 – 2 euro
  • zwiedzanie ruin w Volterze 5 euro / osoba
  • bilet dzienny Rzym 7 euro
  • bilet autobusowy w Pizie 1,5 euro (jeden przejazd)
Bilety za przejazdy, tutaj głównie te z trasy Cinque Terre

Inne

• pranie na kempingu 5 euro
  • karta prepaid Wind, jedna karta 40 euro
  • zabawki na monety (samochody i inne takie) 0,5 euro

Tutaj muszę dopisać o tej karcie, po prostu w salonie operatora Wind poprosiliśmy o kartę prepaid z ofertą internetową. To było jakieś 30 gb danych i karta kosztowała 20 euro+ 20 euro doładowanie, w sumie za jedną płaciliśmy 40 euro i starczyła nam na cały wyjazd, ba, z rozpędu nadal przez kilka dni używałam telefonu z tą kartą w Polsce.

Kempingi i postoje

Kempingi podaję ceny za naszą 4 (2+2) plus kamper, dorzucam niżej też zdjęcie cennika. Ogólnie my korzystaliśmy (jeśli było to możliwe) z karty zniżkowej ACSI. Daje ona gwarancję niskiej ceny poza sezonem i obejmuje 2 osoby dorosłe i pojazd (kamper, przyczepa, namiot), na niektórych obejmuje również dzieci do lat 5, ale nie na wszystkich, więc często do ceny gwarantowanej (np. 19 euro) musieliśmy dopłacić za dzieci.

• kemping Italy w Lido di Jesolo 42 euro/doba
  • Asyż Green Village Asisi z kartą ACSI 27 euro/doba (bez karty za dobę zapłacilibyśmy ok. 38 euro)
  • parking Rzym 25 euro/doba
  • parking Piza 12 euro/doba
  • parking Levanto 24 euro/12 godzin
  • kemping nad jeziorem Garda Camping Village San Francesco w Desenzano del Garda, z kartą ACSI płaciliśmy 19 euro/doba(za wszystko). Wg wyliczeń na stronie za noc zapłacilibyśmy 64 euro i (!) 71 euro w sezonie wysokim. Dorzucam ceny: dorośli po 12, dzieci po 9, miejsce dla kampera 22 euro za dobę w sezonie średnim.
  • kemping  Campsite Lago 3 Comuni, zaraz nad jeziorem Cavazzo. Tu korzystaliśmy z karty ACSI z gwarantowaną kwotą 17 euro, ale że mamy dzieci, a stawka nie obowiązuje dzieci (na tym kempingu) to za noc wyszło na 27 euro. To w sumie niewiele mniej niż bez tej karty. Stawki to 11 euro za miejsce, 6 euro za dorosłą osobę i 5 euro za dziecko. Czyli bez karty zapłacilibyśmy 33 euro.

W tym roku, jako że jechaliśmy kamperem, to większość postojów mieliśmy darmowych, bo we Włoszech dla kemperów jest bardzo dużo tego typu miejsc. To są miejsca, gdzie można zatrzymać się, jest woda, zrzut wody szarej, często również zrzut WC oraz prąd. Na takich parkingach można się zatrzymać na 1-2 doby.

Koszt na kempingu mniejszym, 2* nad jez Cavazzo

Airbnb i hotele

Przy poprzednich wyjazdach korzystaliśmy sporo z Airbnb i hoteli, to podrzucam kilka aktualnych (2017) cen. Poczytaj też o tym, jak dobrze rezerwować i na co zwracać uwagę.

• nocleg w Rzymie (dojazd metrem) 89 euro/noc (za 4 osoby 119 euro)
  • Wenecja za naszą 4 os rodzinę (2+2) ok. 20 minut autobusem do Wenecji 104 euro/noc
  • Wenecja za naszą 4 osobową rodzinę, ale cena, gdy młodsze dziecko było za free 66 euro / noc
  • Rzym malutki loft (tam byliśmy 6 lat temu, ale cenę podaję za teraz) 55 euro/noc
To na dole było nasze mieszkanie w Wenecji(w sumie pod Wenecji, jechaliśmy 20-30 minut autobusem, ale to było okey)

Tankowanie

We Włoszech jest dość “zabawnie”, bo nie mam ani jednego paragonu ze stacji 🙂 Tam wszędzie były albo automaty albo pan, który cieszył się, że “cash better” i płaciło się przy dystrybutorze i tyle. Mogłam robić zdjęcie dystrybutora, ale dopiero teraz na to wpadłam. W każdym razie podaję cenę dla naszego diesla uśrednioną.

• olej napędowy ok. 1,3-1,6 euro/litr (zależy od stacji)

Ogólnie przy kamperze, który palił ok. 11,5 l/100 km wydaliśmy na całe tankowanie(4 tys. km) 2700 zł. Gdy jechaliśmy samochodem w poprzednich latach to cały tankowanie na cały wyjazd zamykało nam się w kwocie ok. 1500 zł

Winiety i autostrady

Z tymi autostradami to nie umiem znaleźć klucza, ale chyba te po zachodniej stronie Włoch wychodziły drożej lub miałam takie wrażenie 🙂 Nie jeździliśmy też tylko autostradami.

• winieta czeska 16 euro
  • winieta austriacka 9 euro / 10 dni
  • autostrady we Włoszech w sumie ok. 100 euro
Kwitki autostradowe

Podsumowanie – ile wydasz we Włoszech na 2 tygodnie?

Ja mogę przeliczyć nasze wydatki, ale ogólnie wiele zależy od tego jaki przyjmiesz “styl” podróżowania 🙂 Moje założenia były takie, że nasz budżet dzienny na wydatki jedzeniowe to 50 euro, a na nocleg zakładałam po 34 euro (średnia cena za kemping co akurat u nas było zawyżone, ale w przypadku airbnb trzeba przyjąć 80 euro).

Wszystko liczę dla rodziny 2+2, która jedzie samochodem i śpi w wynajmowanych mieszkaniach/hotelach/airbnb, jada sobie co drugi dzień na mieście, a co drugi bierze jedzenie ze sobą i tylko wydaje na lody 🙂

• nocleg 14*80 euro = 1120 euro
  • lody co drugi dzień 🙂 7*9 euro= 63 euro
  • kawa codziennie (piją tylko dorośli :D) 14*1*2=28 euro
  • pizza do ręki co drugi dzień 7*2*4=56
  • obiad w restauracji co drugi dzień (11 euro średnio za danie, 7 dni, 4 osoby i 5 euro za napoje)  7*11*4+5*7= 343 euro
  • zakupy jedzeniowe (śniadanie, produkty by zabrać jedzenie ze sobą itd, to już wyliczone z moich proporcjonalnie) ok. 250 euro
  • benzyna (diesel, który pali 8l/100 i zrobicie 3 tys km, a olej jest po ok. 1,4 euro) = 30*8*1,4 = 336 euro
  • winiety i autostrada (wliczyłam winietki czeskie i austriackie, nie zawsze jedziesz autostradą) = ok. 125 euro

suma: 2321 euro = ok. 9748 zł (euro po 4,2)

Za to podsumowanie kosztów naszej podróży kamperem znajdziesz tutaj. Oczywiście jeśli wybierzesz opcję spania na kempingu, wynajem kampera i inne rozwiązania (mniej restauracji) to cenę możesz spokojnie obniżyć. Możesz też ją podwyższyć jedząc włoskie lody codziennie :))))

Czy coś pominęłam? 🙂

• Korzystasz z moich wpisów? Zobacz moje przewodniki i poradniki albo postaw kawkę. Będzie mi bardzo miło!

Postaw mi kawę na buycoffee.to