Goła pupa na plaży

, komentarze: 125

Goła pupa na plaży

Lato, podobno przed nami tydzień upałów. Kąpiele, piasek, plaża i… gołe pupy. Dziecięce zazwyczaj. Czy to dobrze czy źle? Czy ktoś powinien mówić, jak dzieci mają biegać po plaży? Przecież są takie niewinne! Dzisiaj trzy argumenty za tym, że pupie najlepiej w majtkach. Tak, tej dziecięcej też :)

Ilekroć jestem na plaży czy to w Polsce czy zagranicą to widzę małe golaski. Takie na plaży, taplające się w morzu, siedzące gołą pupą na piasku. Może to Wasze dzieci, a może nie? Napiszę Wam czemu mnie to dziwi, czemu chcę Was przekonać by założyć dziecku majtki.

1. Niewinność

Czy Ty biegasz po plaży z gołą pupą? No nie. Większość rodziców dzieci, które są na golasa, jest ubrana w kąpielówki/kostium. Powiesz, że to coś innego, bo przecież dziecko jest niewinne. No i tu mamy klops.

Dzieci są niewinne dla Ciebie. Jednak dla obcych już niekoniecznie muszą być aseksualne. Pamiętam historię sprzed wielu lat, byłam nad morzem z rodzicami, miałam może 8-10 lat. Pół plaży żyło wtedy taką historią: „słuchajcie co za głupek, stał tam i fotografował nagie małe dziewczynki chlapiące się w wodzie. Jakiś facet podbiegł i mu ten aparat roztrzaskał na kawałki! Gość stracił aparat, przez swoją głupotę!”.

Połowa ludzi w okolicy gadała, że pedofil, a druga, że tyle ten aparat kosztował. Teraz pewnie skończyło by się to policją albo… nikt by nie zauważył. W dobie selfie, smartfonów, małych aparatów czy wiecie kiedy Waszym dzieciom ktoś robi zdjęcia? No właśnie.

Oczywiście nie można dać się zwariować, bo zaraz wsadzimy dzieci w kombinezony ochronne, stąd polecam punkt 2 i 3 :)

Gołe dzieci
Gołe dzieci

2. Piasek

Zróbcie takie ćwiczenie. Nago wejdźcie do wody, wyjdźcie, usiądźcie na piasku i zacznijcie budować zamek. Przesuńcie się trochę w bok, pupą. Potem na czworaka przejdźcie wokół zbudowanej wieży z piasku i znowu usiądźcie. A teraz dajcie znać czy coś Was szczypie/piecze lub Wam trochę niekomfortowo :)

Najnormalniej w świecie miejsca intymne są wrażliwe. (ot takie odkrycie :)). Zapewniam Was, że nie chcecie ani robić dzieciom płukanek z kory dębu, ani tym bardziej „bawić się” w zakażenia układu moczowego czy nawet najgłupsze obtarcia.

Piasek, zamki
Piasek, zamki

3. Kupa siku

No i ostatni argument. Kupa siku. Co robi dziecko bez majtek, gdy mu się chce siku? Sika do morza? A niemowlę raczkujące po piachu? Myślę, że tutaj nie muszę długo się rozpisywać. Dla higieny własnej i malucha załóżcie mu pieluszkę lub majteczki. Polecam też nocnik turystyczny lub jednorazowy, odejdzie Wam wtedy problem pt. „mamo chce mi się siku, tu teraz”.

Nocnik turystyczny, świetne rozwiązanie by nie sikać obok parawanu
Nocnik turystyczny, świetne rozwiązanie by nie sikać obok parawanu

Poza tym majteczki, pieluszki, kostiumy one są wszystkie bardzo fajne, ładne, urocze :)

Ciekawa jestem czy zakładacie dzieciom majteczki, pieluszki, kostiumy, czy może biegają na golasa? A może choć trochę Was przekonałam? Bo wiecie, to Wasze dzieci <3

To jak dzieci na plaży na golasa – tak czy nie?

Komentarze:

Magda Strzelecka

01.08.2015 21:10 Odpowiedz

Według mnie Nie bezwzględu na wiek dziecka

Magdalena Spychalska

01.08.2015 21:14 Odpowiedz

Absolutnie.Nie zaleznie ile ma miesiecy czy lat powinno miec opalaczyki.Nie gole.

Reguła Maria

02.08.2015 11:01

opalaczyki ???

Zdecydowanie ubrane. Nigdy nie pojmę dlaczego rodzice nie ubierają dzieci na plaży. To jest nagość, przecież oni są ubrani dokładnie. Mnie to osobiście bardzo zniesmaczał, widok nagiego dziecka biegającego obok mnie. To nie plaża nudystów. Nagość to nagość, nie ważne czy masz 5 czy 25 lat. A co do obtarć itp to masz 10% racji, przecież temu dziecku może się coś stać, a ono najzwyczajniej w świecie nie zwraca na to uwagi bo dobrze się bawi.

Żadnych gołych dziecięcych pup! Majtki/pieluszki są od tego, żeby je nosić. Nie rozumiem dlaczego dziecko ma chodzić nago? Bo?

Domowa.tv

01.08.2015 21:23

właśnie czekam na argumenty kogoś kto puszcza dzieci na golaska :)

Aurelia Bołbot

01.08.2015 21:24

Ja takich nie znajduję ☺

Jestem na NIE

Anna JużJuszczyk Z Golińska

01.08.2015 21:23 Odpowiedz

Nie

Monika Trzecińska

01.08.2015 21:26 Odpowiedz

Nie

Agnieszka Kucharska

01.08.2015 21:29 Odpowiedz

Nie!!! Bez względu na wiek. I szczerze dziwie się rodzicom wędrującym po plaży z gołym dzieckiem

Basia Kraszewska

01.08.2015 21:29 Odpowiedz

Nie ma mowy! Ale też jestem ciekawa argumentów za ;)

Dla starszego pokolenia to normalne ale dla mnie niedopuszczalne. Od zawsze byłam zniesmaczona widokiem nagich dzieci na plaży. W piachu jest mnóstwo bakterii i wirusów.

Nie! Rodzice ktorzy puszczaja swoje dziecko bez pieluszki/kapielowek powinni sami chodzic nago.

Mnie tam nagie małe dzieci nie przeszkadzają absolutnie.
ALE to im może po prostu przeszkadzać.. na przykład właśnie fizycznie. Bo wszedzie piach.
Bo jest masa psycholi na świecie.
Moja córa w czerwcu skończyła rok i jej pierwszy raz na plaży był w pampersie wodnym i na to kostium. Wbrew spojrzeniu rodziny że po co jej to. Po prostu… Co innego jeśli bylibyśmy na działce. gdzieś prywatnie na trawie czy kocu. Po domu może latać sobie z gołą pupą ale na plaży nawet maluszki powinny być ubrane. Ale i tak znajdą się tacy którzy nazwą nas matkami wariatkami. Trudno
Pozdrawiam.

Oczywiście, że W majteczkach!!
Mimo to argument o piasku w miejscach intymnych mnie nie przekonuje, bo moje dzieci będąc w majteczkach/strojach kąpielowych i tak mają całe pupy w piasku ;)

Domowa.tv

01.08.2015 22:31

Mimo wszystko trochę mniej ;) a przynajmniej nie szoruje przy każdym przesunięciu ;)

Zdecydowanie nie!!!

Dla mnie wielkie i stanowcze nie….

Ja w tym roku byłam nad morzem i o dziwo, nie widziałam zadnego golaska. Więc chyba rodzice są jednak swiadomi pewnych zagrożen ;-)

Paulina

02.08.2015 00:29

Ooo naprawdę? Ja widziałam i w Polsce i Chorwacji, ale fajnie, że świadomość wzrasta, super

Absolutnie niedopuszczalne moim zdaniem, córka 9 miesięczna tydzień temu na wakacjach na plaży była w uroczym kostiumiku kąpielowym :) Bałabym się, jak Pani napisała, że jakiś pedofil zrobi jej foto lub zwyczajnie jakiegoś zakażenia układu moczowego, o co u dziewczynek chyba łatwiej niż u chłopców.

Nie!!!! Nie jestem matką, ale i tak mnie to wkurza i zniesmacza. Kompletnie nie rozumiem czemu dzieci biegaja na golaska…

Joanna Tarnowska

01.08.2015 22:40 Odpowiedz

Nie!

Niezależnie od wieku – NIE! I ja też zawsze pytałam zwolenników „a właściwie dlaczego na golasa”. Żadnych sensownych argumentów nie słyszałam ;)

zdecydowanie nie! prosty argument? pedofil! są wszędzie, drugi? bo dziecko nawet to małe, ma prawo do prywatności! :)

Aleksandra Wydzioritte

02.08.2015 06:07

No niemowlak potrzebuje takiej prywaty , nie ma co :)

Agnieszka Duch

02.08.2015 08:21

Nie rozumiem, napisałam że ma do tego prawo! Oczywiście, dlaczego ma latać z gołą pupą i każdy może ją widzieć. I nie, nie mam mani prześladowczej , po prostu mam wyobraźnie :)

Magdalena Grądziel

01.08.2015 23:12 Odpowiedz

Dzieciaki swobodnie czuja sie na golasa hehe

Ja myślę, że ci co tak robią uważają, że fajnie jak dziecko się „wietrzy” , no i można przyoszczędzić na bieliźnie czy kostiumie kąpielowym. Argument głupi, ale może właśnie takiego używają?

Dodam jeszcze 1 argument na nie: mamy dziurę ozonową. Wystawianie delikatnych części ciała na słońce jest ryzykowne nawet dla dorosłego, co dopiero dla dziecka. No i dużo łatwiej w tych miejsca o oparzenia.

No i czy fajnie się ogląda fotki które zrobili rodzice jak byliśmy mali i nadzy na plaży? Dla mnie niezbyt, zwłaszcza jak później trafia na nie przypadkiem jakaś osoba trzecia.

Co za głupia moda kiedyś była? Za czasów komuny nie było kostiumów dla dzieci i tak się utarło?

Sabina Lubańska-Wypior

02.08.2015 04:59 Odpowiedz

Nawet w ogrodowym baseniku daję małej jakieś majtki.

Nie jestem mama i nawet nie wiem kiedy będę i czy w ogóle. Ale uwielbiam czytać Twojego bloga i jakbym już ewentualnie tą mamą została, bo przecież mam warunki do tego by nią być – chciałabym być taka jak Ty!
Mądrze piszesz, chociaż nie zawsze komentuję, to przyglądam się uważnie. Więcej takich kobiet jak Ty na pewno zachęciłoby młode kobiety do macierzyństwa.
A w kwestii gołych bobasów – stanowczo mówię nie! Uważam tak samo jak Ty.
A czy kiedyś nie było stroi kąpielowych? Ja miałam;) Nawet jako mała dziewczynka, gdy jeszcze w sklepie nie było dużego wyboru to mama miała uszyte dla mnie i moich sióstr małe „bikini” – typu majteczki i staniczek przypominający te sportowe;) jak patrzę teraz na te zdjęcia to od razu mam uśmiech na twarzy.
Dużo osób uważa, że lato to dobry czas by oduczyć dziecko od pieluch, ale czy puszczanie na golasa to uczyni? Czy właśnie to „wietrzenie” Raczej nie, prędzej ubranie zwykłych majteczek i w razie gdyby się zmoczyło przebranie na nowe. Ale to chyba też odpowiedniejsze na działkach, niż plażach dla wszystkich dostępnych..

Aleksandra Wydzioritte

02.08.2015 06:01 Odpowiedz

Ja tam nie widzę problemu jesli chodzi o dziecko do 1,5-2 lat.
Nie mam kompleksów, manii prześladowczej i raczej innych czynników tez nie spełniam by robic z tego jakies zboczenstwa. Wiem, ze swiat **ujowy jest i zły ale bez przesady. Kiedys normalnie kładło się niemowlęce pastuszki na polance, robiło NAGIE zdjęcia.. No ale odsetek chorób psychicznych tez bym niższy :/

Daria Kowalska

02.08.2015 06:25

nie był niższy tylko mniej się o tym mówiło

Aleksandra Wydzioritte

02.08.2015 06:46

Mniej się mówiło ale i tak ludzie nie bali się tak bardzo swojego cienia jak dzis

Martyna Rudzińska

02.08.2015 15:18

A co ma do tego mania prześladowcza? Dla mnie jest to zależność: dajesz szacunek – dostajesz szacunek, może nie teraz, może nie za 3 lata, ale może w przyszłości, kiedy Twoje dziecko dorośnie.

Aleksandra Wydzioritte

02.08.2015 15:51

Eeee, pisz jaśniej. Nie siedzę w twojej glowie by wiedzieć co masz na myśli.

nie ma dla mnie żadnej różnicy czy widzę malucha w majtach czy bez na plaży, rodzice indywidualnie niech decydują

Domowa.tv

02.08.2015 08:17

Daria każdy decyduje za dziecko, mam jednak wrażenie, że nie każdy zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństwa, stąd ten wpis

Martyna Rudzińska

02.08.2015 15:15

Z niebezpieczeństwa to raz, ale dla mnie to jednak jest trochę brak szacunku do ciała tego dziecka – ono samo nie zadecyduje czy chce chodzić nago czy też nie, no chyba, że podrośnie i zacznie wymuszać płaczem. Trochę to też nielogiczne bo i po co uczyć dziecko załatwiać się pod drzewem, chodzić nago na plaży innej niż tej dla nudystów? Czy dorośli ludzie tak robią? Ostatnio widziałam pasującą scenkę, dziewczynka na oko może z 8 lat, park na środku miasta, rodzice siedzą sobie ze znajomymi i gawędzą, a ona nagle wstaje i idzie lać pod drzewem…. I teraz raz, że ktoś jej musiał to pokazać, a dwa wkoło jest wiele knajpek, toalety miejskie, czyżby rodzice po prostu nie dbali o to, by temu dziecku pokazać w jaki sposób należy się zachować?

Ewa Wesolowska

04.08.2015 09:40

Super artykul. Dzieki jestem tego samego zdania. Jestem przeciwniczka. To tak jakby mama po plazy chodzila nago tylko z ta roznica ze ona sama decyduje a dziecko nie moze…. Bylam wczoraj z dziecmi na takim wodnym placu zabaw tam dziewczynka 3 letnia chodzila na golaska i inne dzieci przewaznie starsze nabijaly sie, matka tej dziewczynki tego nie zauwazyla. Chronmy dzieci przed NIEBEZPIECZENSTWAMI i upokorzeniami.

Puscilabym dziecko na golasa na plazy. Jak ja bylam mala to latalismy tylko na golasa. Ale ludzie byli inni. Teraz ubieram syna w „kombinezon” na plazy zeby ludzi nie razilo w oczy. Bo teraz ludzi wszyatko razi w oczy.

Domowa.tv

02.08.2015 08:16

Ludzie byli inni? to znaczy? ponad 20 lat temu też byli pedofile, też były zakażenia układu moczowego i też dzieci robiły kupę. Chętnie poznam Twoje argumenty, bo przyznam, że nie rozumiem

Kay Pay

02.08.2015 08:30

Wszystko to bylo a mimo to zyjemy. Mamy sie dobrze. Wiem ze to oklepany argument ale prawda jest taka ze kiedys bylo wiecej swobody. Nikogo nie razilo wysadzanie dziecka „na siku” pod drzewkiem, normalne bylo W chlopcy chodzili siku „w krzaki” a dzieci lataly na golasa na plazy. Ja zadko bywam na plazy ale moj ostatni wypadl skonczyl sie 5 zmianami ciuchow bo maly nienawidzi mokrych rzeczy na sobie a ja czepiajacych sie ludzi. Takze poszly w ruch 3 pary kapielowek, kombinezon, pampersy. Po dwoch godzinach ciuchy sie skonczyly, pampersy tez i trzeba bylo wracac do domu

Magdalena Sałata

02.08.2015 09:16

Jeśli mały nosi pampersy trzeba było kupić te nadające się do wchodzenia do wody.
Ubrany na pupę pampers w zupełności u takiego malucha wystarczy, bo zasłania jego miejsca intymne.
Nie trzeba ubierać kombinezonow,koszulek itp rzeczy.

Martyna Rudzińska

02.08.2015 15:10

No niestety, taka jest konsekwencja posiadania dzieci, że trzeba je przebierać (20 lat temu moja mam też brała dla mnie kilka kompletów ubrań, żebym nie łaziła w mokrych rzeczach – bo można się łatwo przeziębić np. schodząc z plaży w zimny przymorski lasek)

Ewelina

14.07.2016 09:02

Jak patrzę na swoje nagie zdjęcia na plaży to mam ochotę się zakryć. Czuje niesmak, pewnego rodzaju wstyd.
Tak, tak było kiedyś. Całe szczęście społeczeństwa się rozwijają i dojrzewają. :)

Zdecydowanie nie…

Martyna Rudzińska

02.08.2015 06:59 Odpowiedz

Nie, nie i jeszcze raz nie!

Magdalena Olga Pawłowska

02.08.2015 07:01 Odpowiedz

to sa jeszcze golaski w miejscach publicznych?

Nie!!!

Jak synek był mniejszy to biegał w pampersie teraz albo w majteczkach albo w kąpielówkach. Osobiście nie przeszkadza mi goła pupa na plaży ale wolę jak moje dziecko biega ubrane/ zasłonięte. :)

Hej, a jak tak trochę z innej beczki i trochę w powiązaniu do tematu. Czy udało ci się odpieluchować starsze dziecko i czy moglabys podzielić się radami? Moj syn ma 22 miesiace i od jakiego czasu próbuję, ale nie wychodzi :/.

Paulina

02.08.2015 10:14

Jasne, chętnie się podzielę, ale ogólnie ja wychodzę z założenie, że dziecko może nie być gotowe, czasem warto chwile poczekać i spróbować raz jeszcze

AnKa

02.08.2015 18:25

tez czekam na post jak odpieluchowac:) no i jeszcze jeden o tym, jak uczylas młodszego przesypiania calych nocy(ostatnio gdzies o tym wspomnialas:)

Paulina

02.08.2015 18:38

O tak, ten o spaniu :D z przyjemnością

Agnieszka Dratwa

02.08.2015 08:01 Odpowiedz

Nie :)

W sklepach jest tyle pięknych strojów kąpielowych, kąpielówek od niemowlaka że nic tylko kupować. Nie rozumiem dlaczego rodzice puszczają gołe dzieci na plaży, basenie itd. I często to nie są już niemowlaki, maluszki. Ostatnio widziałam zdjecie na insta na fb gdzie mamusia wrzuciła zdjęcia swojej 6letniej córki tylko w majtusiach i cała w skowronkach w córce zakochana. A mi po prostu żal dziecka się zrobiło, bo to trochę tak jakby córka wrzuciła matki zdjęcie topless.
Moja córcia zawsze ma strój kąpielowy, w szafie kilka co sezon więc sama tylko przebiera ;) I tak od małego. Nauczona jest i ostatnio u babci, kiedy nie wzięłyśmy stroju nagle okazało się,że ma problem z kąpielą w samych majtusiach ;) Synek 11miesięcy i też śmiga w specjalnych pampersach, a na to kąpielówki ;)

Ewa

07.08.2015 17:09

Akurat problemu z tym, że kilkuletnia dziewczynka jest tylko w majteczkach nie rozumiem. Przecież dziecko biustu nie ma, jej ciało górą nie różni się od ciała chłopczyka. Bardziej dziwią mnie kostiumiki dla małych dziewczynek stylizowane na seksowne kobiece bikini, z wyciętymi „biustonoszami”. Chyba to nawet bardziej przyciągnie zboczeńca, niż płaska klatka piersiowa, choć to już tylko moje domysły.

Nie zdecydowanie nie

Adelina Miranda Dyczko

02.08.2015 08:32 Odpowiedz

w dzisiejszych czasach jak dzieciaki maja ładniejsze kostiumy na plaże niz my??? :-) dzieci nie mam i ich golizna mnie w oczy nie kłuje , ale ja nago nie latałam i swoich pewnie tez bym nie puszczała nago bo niby dlaczego???

Mój synek niedługo kończy 3 lata. Na golasa kąpał się kilka razy w basenie w przydomowym ogródku. Na plaży zawsze była pielucha, kąpielówki lub majtki.

Magdalena Sałata

02.08.2015 09:28 Odpowiedz

Nawet jak dzieciaki pluskają się w basenie koło domu to mają ubrane stroje.

Za dużo zbókow nie oszukujmy sie kiedys to kiedys teraz to teraz.majtuszki i koniec kropka

Kategorycznie nie! Nie mam ochoty tłumaczyć mojej córce dlaczego chłopiec wygląda inaczej. Przyjdzie na to czas i to ja zdecyduje kiedy te różnicę wyjaśnić.

Paulina

02.08.2015 12:46

Akurat różnice między chłopcem, a dziewczynką to można tłumaczyć od początku :) chłopiec ma siusiaka, dziewczynka nie, tyle ;D

Ja jestem na Nie

Moja córeczka od małego biegała w tych słodkich kostiumikach, a przynajmniej w majteczkach, a od ok. 3-go roku życia już w kostiumiku. :)
Właśnie głównie ze względów higienicznych, chociaż przyznam, że świadoma zagrożeń ze strony pedofilów nie chciałam, żeby dziecko stanowiło „łakomy kąsek” dla oka czy aparatu jakiegoś zboczeńca. To jest część dbania o bezpieczeństwo maluszka. A skoro o tym wiem, to jako odpowiedzialni rodzice powinniśmy o to bezpieczeństwo też zadbać.

zdecydowanie ubranie dziecka chocby w majtki to obowiazek!!!
jako dziecko pamietam swoje zdjecia jak biegalam nago po plazy…. i nie lubie ich! nagosc jest ok- jesli dziecko widzi to w domu i ma swiadomosc, ze sie nalazy rozebrac do np. do kapieli lub jak jest sie u lekarza i nikt inny nie moze wymagac tego od dziecka – podobnie jest z dotykaniem- ale to inna historia. Niemniej uczenie dziecka swiadomosc stawiania granic.

jako pedagog dodam jeszcze, ze nie powinno sie robic zdjec dzieciom nago ale i jak spia czy siedza na nocniku/ubikacji- i choc dla „nas” doroslych to slodkie…to jednak robimy takie zdjecia wbrew woli dziecka…..
a nie o to w nich chodzi….

dlatego w moim przedszkolu nie robimy takich zdjec a jak dzieci taplaja sie w wodzie (nie w piasku) – na golasa- nie robimy zdjec a nagolasa moga sie kapac- jesli rodzice sie na to zgodza- podpisza zgode.

to tyle w temacie.
pzdr

Dominika Wolińska

02.08.2015 17:38 Odpowiedz

Mnie przekonalas

Nie puściłabym dziecka na golasa, w głowie mam od razu pedofili czekających tylko na takie widoki.

Malwina Barszczewska

02.08.2015 18:06 Odpowiedz

Ja też mówię nie , chodziarz nie mam dziecka to jeśli bym miała to wątpię czy bym puściła nago .

Weronika Marcin Suwaj

03.08.2015 07:58 Odpowiedz

Nie. Bakterie, pedofile. Po co kusić los? Majtki kosztują 5zł nawet nie muszą być kąpielowe.

Jestem zdecydowanym przeciwnikiem golasków. Nie tylko na plaży, również w przydomowym ogródku w basenie dmuchanym. Moje dziecko na wczasach pod gruszą u cioci nabawiło się infekcji układu moczowego, bo najpierw biegała po podwórku, będącym wybiegiem dla kur, a później siup do baseniku z tymi wszystkimi świństwami na stopach. Do tego bez majtek. Jak sobie pomyślę o tym, to żałuję, że mnie tam nie było. Dziwi mnie brak wyobraźni u mojej siostry. Taka pamiątka z wakacji. Pozdrawiam

Mnie najbardziej w tym poscie zadziwiła emocjonalna reakcja wszystich zwolenniczek kostiumów:) Zgadzam się, że z uwagi na higienę, uv powinnyśmy zapewnić dzieciom stroje,ale żeby od razu goła pupa wzbudzała takie oburzenie?Ze pedofil się czai…Pedofile są, będą i w myśl zasady,że moje dziecko może go prowokować, zakażmy nosić mini,bo prowokuje do gwałtu:) Ja mam zawsze ze sobą 2 stroje, bluzki uv, majtki (bo młoda akurat uczy się nocnika) i pieluchy basenowe,ale nie raz zdarzyło się, że podczas przebierania uciekała mi goła i szcześliwa i na pewno nie będę jej gonić, bo za parawanem czają się zagorzałe przeciwniczki gołej pupy:) Zyjmy i dajmy żyć innym!o!

Adam

13.08.2015 14:11

Samotny głos na puszczy. Obiema rękami Asiu podpisuję się pod Twoim zdaniem. Już myślałem, że ja jestem jakiś nienormalny :) Jak jakaś Miley Cyrus, albo inna Doda świecą gołym tyłkiem na scenie to nikogo to nie oburza, bo to ‚artystki’. A goły tyłek niewinnego dziecka wywołuje powszechne zgorszenie? Wszędzie pedofili widzicie, a imho takie ‚useksualnianie’ maluchów jest bliższe pedofilskiemu myśleniu niż normalne traktowanie nagości. I żeby było jasne – nie pozwalałem nigdy babciom robić gołych zdjęć, żadnego z moich 3 synów, a gdybym zobaczył jakiegoś zboczeńca fotografującego ich na golasa to pewnie straciłby nie tylko aparat ale i zęby. Co jednak jest bardziej nienaturalne i szkodliwe – goła pupa czy poliestrowe majty na niej.
Już widzę tę armię zgorszonych matek próbujących mnie przybić parasolkami (przeciwsłonecznymi, bo wiadomo słońce szkodzi) do ściany – trudno, jakoś to przeżyję. Ale proszę – zachowajmy trochę normalności, dajmy dzieciom cieszyć się dzieciństwem tak jak cieszyliśmy się naszym mimo trudniejszych czasów. Kiedyś zresztą też byli zboczeńcy – ale to oni mieli problem, oni byli nienormalni, a teraz mam wrażenie, że problemy mają głównie wszyscy inni.

Ja jestem nudystką. :)
Jeśli morze i plaża, to tylko nago.
Ale małemu dziecku chyba jednak bym coś na tyłek założyła – właśnie w ramach ochrony miejsc intymnych przed piaskiem.
Nasz synek ma dopiero 2 miesiące, więc póki co nad morzem z nim jeszcze nie byliśmy.

także jestem na nie. przecież to nie problem założyc majteczki (grubą przesadą jest także dla mnie zakładanie dwu częsciowego stoju dla dziewczynek np 2 letnich). Pierwszy agr to dokładnie pisek, który może spodowdować otarcia, tudzież zakażenia. Po drugie, dziecko, które nie ma pieluchy, majtek, stroju, częściej oddaje mocz, bo po prostu małe dzieci tak maja. bylismy teraz ze znajomymi nad morzem, ich synek 3 letni, chodził po plaży i sikał jak piesek, gdzie popadnie, no nie nie nie tak być nie może! Z chwilą założenia mu majteczek problem zniknął, więc cos w tym jest. BTW nie toleruje także starszych brzuchatych Panów poza plaża, którzy czują się wolni na tyle, że w pubie, na ogródku, deptaku chodzą w rozpiętch koszulach, z bęcem na wierzchu, no po prostu nie samczne. Uczymy dzieci od małego kultury.

Goła pupa absolutnie!!! ani gołe cycuszki u dziewczynek. Za dużo zboczeńców na świecie…

Martyna Mizgała

13.07.2016 19:50

Zgadzam się ani gole pupy ani golych dziewczynek i dwu częściowych stroi dla dziewczynek tez nie

Anna Pliszka

13.07.2016 19:52

no akurat moja córcia miala w zesżłym roku dwuczesciowy ale nie bikini bo to mnie razi, ale krotka bluzeczka na ramiaczka i majteczki

Anna Muszyńska

13.07.2016 20:03

Czador proponuję ;-)

Anna Pliszka

13.07.2016 20:03

bez przesady

Anna Muszyńska

13.07.2016 20:08

Dokładnie: bez przesady.

Martyna Mizgała

13.07.2016 20:55

Burquini

Paulina Matysewicz

13.07.2016 19:49 Odpowiedz

Właśnie z basem wracam. Dziewczynka mniej na rok. W samym pampku. Dookola nie tylko dzieci i młodzież. Ale też dorosli i starzy.

Wiki Werra

13.07.2016 21:00

No i co? Pomdleli?

Ewelina Cho

13.07.2016 21:53

Ale że co? Roczne dziecko w pampersie kogoś zgorszyło? Pampers zdaje się zasłania to co i majteczki? I jeszcze jedno, bo chciałam się upewnić, czy „mniej na rok” oznacza dziecko niespełna roczne? A Pani w tym Glasgow to od wczesnego dzieciństwa, czy „polska język trudna język?”

Paulina Matysewicz

13.07.2016 22:14

Dziekuje za zwrocenie uwagi na jezyk. Moj telefon robi bledy ktore ja nie zawsze wylapie.
Nie rozumiem po co te sarkazmy.
To ze pani zdanie jest inne niz moje nie oznacza ze ktoras z nas jest gorsza.

Uwazam ze dziecko szczegolnie dziewczynka nawet bardzo mala powinna miec koszulke.
Basen to jedno z tych miejsc gdzie zboczency uwielbiaja przebywac i patrzec na gole dzieci. Aby potem sie zaspokajac.
Osobiscie jakbym miala dziecko nie chcialabym aby moja pociecha byla w czyjejs fantacji erotycznej.

Dodatkowo osobiscie mnie raza takie widoki. Dziewczynka w samym pampku, chlopak z siusiakiem na wierzchu, wysadzanie dzieci do sikania gdzie popadnie (bo przeciez dziecko to nie musi isc do toalety, moze na srodku placu na trawce).

Podkreslam. Jest to moje osobiste przemyslenie. Nikomu nie wmawiam swoich racji. Ani nie chodzę i nie zwracam uwagi rodzicom że robia zle.

Aleksandra Rutkowska

14.07.2016 08:31

Ja uważam, że maluch w samym pampersie to nie problem. Zwłaszcza ten roczny – nawet dziewczynka. Strój może być jak rodzic chce i jedno i dwuczęściowy.

O rany roczna dziewczynka z gołymi cycuszkami – zgorszenie. Już pisałam ale się powtórzę proponuję zakładać dziewczyna czador.

Anna Pliszka

13.07.2016 20:10

dla mnie myśl że jakieś pop!@#$%% zboczeinec patrzy na cycki mojej 4 latki wystarczy, i ma mieć zasłonięte. Na golasa to w przydomowym ogródku za domem mogą latać. Chociaż też nie pozwalam, żeby właśnie syfu nie nawłaziło tam gdzie nie trzeba. Fajnie mieć błoto w tyłku? Nie próbowałam, ale wątpię.

Agata DG

13.07.2016 20:46

Cycki u 4-latki? A u 4-latka też?

Anna Pliszka

13.07.2016 20:59

Ja z gołymi cyckami po plaży nie chodzę, więc córka też nie będzie. Mężczyźni raczej nie chodzą w stanikach, przynajmniej mój mąż nie, więc i syn chodzi w kąpielówkach. To że my, normalni, zdrowi psychicznie, nie widzimy tam cycków nie znaczy, że zboczeniec ich nie widzi. Wystarczy poczytać

Anna Muszyńska

14.07.2016 04:57

Ja proponuję zamknąć się w domu i na plażę wogole nie wychodzić bo zboczency grasuja. A tak na poważnie to nie dajmy się zwariować. Moje dzieci chodzą w kostiumach bądź majtkach (stanik jak mają ochotę jak mie to nie muszą). Ale nie widzę nic złego w tym aby czterolatka była bez ubranka (bo np. Się poradzilo, zmoczylo czy tysiąc innych powodów). Piasek w pupie to nie fajna rzecz ale jak akurat nie przeszkadza dziecku to mi też. A i we własnym ogródku mogą chodzić na golasa. Ja sama odpalam się bez stanika.

Emilia Zaczkowska

14.07.2016 10:54

Gołe pupy, obleśne siusiaki, cycuszki 4 latek i zboczuchy na każdej plaży i nad każdym basenem. Co to za totalna seksualizacja małych dzieci przez same matki?! Kiedyś każde dziecko latało po plaży na golasa i gdzie Ci zobczeńcy wtedy byli? A pedofilowi wszystko jedno czy dziecko ubrane po samą szyję, czy na golasa, czy to plaża czy plac zabaw, jak się trafi to i tak będzie patrzył!!!

Żadnych golasów.

Właśnie wróciliśmy z rodziną z wakacji w Grecji. Większość dzieci ubrana w stroje kąpielowe, ale były też takie kwiatki jak gole siusiaki. Przyznam, że dla mnie to zwyczajnie oblesne. Nie mówiąc już o braku wyobraźni rodziców. Zboczency tez jeżdżą na urlopy… co do nie zakładania dwuczęściowych kostiumów dziewczynkom jak tu ktoś komentuje, jednoczęściowe kostiumy ciut mało wygodne kiedy dziecko załatwia się na nocnik i szybko trzeba się rozebrać. Juz nie przesadzajmy, naprawdę.

Ewelina Cho

13.07.2016 21:47

Rozumiem, niestosowne do sytuacji, ale OBLEŚNE? Goły dwulatek jest dla Pani obleśny? Zostawię to bez komentarza.

Liliana Żejmo

13.07.2016 21:50

Nie musze lubić patrzeć na gole siusiaki i tak, dyndajacy goły siusiak (niewazne czy u dziecka czy u dorosłego) na plaży pełnej ludzi jest dla mnie oblesny. Trzeba było pozostawić to bez komentarza i faktycznie nie komentować ;)

Ania Regiec

14.07.2016 07:19

Co jak co, ale i dla mnie nie jest to przyjemny widok. Wiadomo, że moje dzieciaki mnie nie obrzydzają… Ale ja je nosiłam w brzuchu, są moje.. Niekoniecznie Chcialabym patrzeć na obce gołe pupy..

Ewelina Cho

14.07.2016 09:25

Mnie chodzi o to, że może komuś się nie podobać, nie chcieć patrzeć na małe golasy. Ale obleśny to jest widok, przepraszam za wyrażenie, zarzyganego pijaka, nie małego dziecka, choćby i z gołą pupą. Tyle.

Emilia Zaczkowska

14.07.2016 11:02

Obleśne to są starsze panie o dużych gabarytach w zamałych kostiumach, którym wszystko wystaje albo panowie z wielim bańdziochem w zakusych slipkach kąpielówkach , z których coś wypada, a nie mały golas!

Liliana Żejmo

14.07.2016 11:04

Bardzo bym prosiła żebyś mi Ewelino nie mówiła co może a co nie może być dla mnie oblesne. Dla ciebie nie jest to, co jest dla mnie. Proste. Tak ciężko zaakceptować fakt, że ktoś myśli inaczej?

Karolina Struska

13.07.2016 20:15 Odpowiedz

O nie. Zakaz dla golasow, zgadzam w zupelnosci z każdym pkt. Synek ma roczek i na razie jestesmy w pampersach do wody albo kapielowkach

Monika Agnieszka Styczek

13.07.2016 20:37 Odpowiedz

Pupa powinna by zawsze zakryta. Ale klatka piersiowa? Serio…?

Marysia Dakowicz

13.07.2016 20:37 Odpowiedz

Dziewczyny. Tak szczerze. Nie zdażyło wam się puścić dziecka na plaży bez majtek? Bo zrobiło kupę w jedyna parę kąpielowek albo bo wzięłyscie jedna parę a bylo zimno i mus8alyscie zmienić a nie było na co? Nie? Nigdy? Zawsze wspanialomyslne i myślące o zboczencaxh i zdaniu innych?

Angelika Natalia Kajder

13.07.2016 21:25

Oczywiscie. Kiedy wychodzę z Mlodym na spacer,to tez biorę jakies ubranka na przebranie,kilka zapasowych pieluszek itd. Przecież nie puszczę dziecka z golym siusiskiem”bo sie porobil”. To samo tyczy sie plaży. Jest s

Angelika Natalia Kajder

13.07.2016 21:25

Jestesmy rodzicami,wiec musimy przewidywac.

Karolina Bylina

13.07.2016 21:41

Nie, nie zdarzyło mi się. Idąc na plażę biorę dwie pary majtek do wody i do tego majtki bieliźniane i ubranie na powrót. Nie mam 17 lat, żeby myśleć o dupie Marynie i lecieć bezmyślnie jakbym plaży nigdy nie widziała. Poza tym, jeśli dziecko robi kupę w majtki, to nie puszczam go bez pieluchy. A jak by już tak wyszło, to zasrane majtki można uprać.

Agnieszka Majorczyk

14.07.2016 06:21

nigdy się nie zdarzyło, zawsze mam całą torbę rzeczy dla młodego „na wszelki wypadek” . A przed odpieluchowaniem nie kąpielówki tylko pieluchy do wody.

Kasia

14.07.2016 09:48

Oczywiście, że się zdarzyło. Moje dwulatki uwielbiają biegać nago, ale najczęściej robią to w domowym zaciszu lub własnym podwórku. Mnie osobiście nie razi nagość dzieci, bo to są właśnie dzieci i o żadnym obrzydzeniu czy zgorszeniu nie ma mowy. Dorosły, rozwinięty człowiek to już co innego. I owszem czasem puszczałam dzieci bez majtek na plaży, nigdy nie było krzywych spojrzeń, zboczeńców je fotografujących itp. , ale szanuję, że nie wszyscy jestesmy tolerancyjni więc zazwyczaj zakładam im kostiumy. Polecam obejrzeć teledysk do piosenki z Pana Kleksa, nie pamiętam niestety której, ale tam jest grupa nagich chłopców chlapiących sie wodą. Pan Kleks, boski Fronczewski i nadzy chłopcy. Czyli jednak mentalnosc sie zmienia

Liliana Żejmo

14.07.2016 11:10

No nie zdarzyło. Nie chciałabym, żeby obcy ludzie patrzyli na moja gołą córkę, choć wiem, że ona pewnie byłaby zachwycona mogąc polatac na golasa :p

Kinga Lemiecha-Ondruch

13.07.2016 20:45 Odpowiedz

Zdecydowane nie dla golasków

Magdalena Nosalik

13.07.2016 21:27 Odpowiedz

Goła pupa nigdy w życiu! Nawet we własnym ogrodzie stanowczo mówię nie!

Kamila Sadowska-Lasyk

14.07.2016 01:48

A dlaczego w ogrodzie tez nie?

Nie puszczam dziecka bez majtek. Świat jest pełen zboków. poza tym piasek jest brudny. Ludzie tam sikają, plują, rzucają śmiecie. Ni chciałabym, zeby sobie np pokaleczyło te delikatne miejsca, albo złapało jakąś chorobe bo piasku sie nabierze.

Mój synek mając 2 i 3 lata taplał się na morskiej plaży bez majtek (zdejmował zawsze wtedy, gdy trochę mu przemokły od wody w brodziku – bo wtedy było mu niewygodnie i to mu przeszkadzało). Widząc inne dzieciaki golaski też sam chciał się rozebrać. Mnie to nie przeszkadza. Jeśli chodzi o piasek – nie narzekał – ponieważ od czasu do czasu przepłukiwał się w wodzie. Teraz mój synek ma 4 lata i chodzi w kąpielówkach. Teraz nie przeszkadzają mu mokre majki jak wcześniej. Nie widzę problemów, żeby dzieciaki nie mogły się rozebrać… Mnie to w ogóle nie przeszkadza.

Mnie to zawsze zastanawia dlaczego rodzice tych dzieci nie biegają też nago skoro to takie normalne?

Witam, wszystkich;)czytam te wszystkie wpisy i jak wiekszość jestem zdecydoeanie za tym,że dziecko niezaleznie od wieku powinno być ubrane;) mam juz prawie 28 lat i jak patrzę na swoje zdjecie,gdzie miałam moze jakies 1.5 roku w stroju kąpielowym(dwu częściowym)to az mi sie łezka w oku kręci,jak to fajnie wygladalp mala dama ;) jako przyszła mama bede dbała aby moje dziecko czułość sie dobrz i napewno bezpiecznie ;)

Matko, na pogrzeby nie brać dzieci, w Dzień Wszystkich SW. nie brać na cmentarz… No i teraz jeszcze chwila i będzie, żeby nie zabierać na plaże. A Wy duże mamusie, nie chodźcie w strojach kąpielowych tylko w spodniach i golfach, bo dużo zboczencow jest wkoło i na Wasz widok też mogą świństwa robić i o świństwach myśleć

Ja w opozycji, na golasa najfajniej. Chyba nawet wcześniej nie wpadlam na to, że goły roczniak może kogoś razić…

Agata Rychter

14.07.2016 09:07

Najroskoszniej wyglądają dzieciaki, które akurat robią kupe lub siku…sama slodycz…

Liliana Żejmo

14.07.2016 11:08

A może ;) mnie razil bardzo na plaży goły roczniak interesujący się mocno naszymi rzeczami. Cały czas czekałam struchlala na ten moment kiedy zacznie siusiac na mój plecak ;) każdy ma jakieś swoje granice i warto uszanować to, że nie każdy lubi patrzeć na gołe pupy biegające po plazy, nawet jeśli to rozkoszne (głównie dla własnej matki) pupy małych dzieci.

Mi osobiście gole siurki czy pipki nie przeszkadzają. Bardziej przeszkadzał by mi fakt ze to nie higieniczne.

Dodaj komentarz: